Snorkelen - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Evie Lodder - WaarBenJij.nu Snorkelen - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Evie Lodder - WaarBenJij.nu

Snorkelen

Blijf op de hoogte en volg Evie

27 Maart 2014 | Indonesië, Gili Trawangan

In onze twee weken op de Gili's, ja we konden het echt niet over ons hart verkrijgen om eerder weg te gaan, hebben we (o.a.) een snorkeltrip gedaan. Een boot kwam ons en nog 25 andere mensen ophalen om langs de drie gili eilanden te varen. Tijdens die vaart zijn we vier keer gestopt om te snorkelen & een keer om te lunchen. Het zeewater rondom de gili eilanden is bijzonder helder en het was voor ons heel makkelijk om veel verschillende vissen te zien. Zeker als de mensen van onze boot de vissen gingen voeren wist je niet waar je moest kijken, dan zwom je gewoon midden in een grote school vissen. Naast vissen hebben we ook zeeschildpadden gezien, dat was echt gaaf! Sommigen kwamen heel dichtbij. Grappige was dat we 120000 rupiah per persoon hebben betaald voor deze 5 uur durende trip met lunch, huur van snorkelspullen en boot, omgerekend ongeveer 8 euro.

Na de Gili's zijn we vijf dagen naar Nusa Lembongan geweest, een klein eiland van 8 vierkante kilometer vlakbij de kust van bali. De natuur hier is ook weer prachtig en het eiland is een stuk rustiger dan Gili Trawangan. Ook hier hebben wij gesnorkeld. We gingen mee met een boot met duikers en kregen, heel luxe, een eigen begeleider om ons te laten zien waar we het beste konden snorkelen. De eerste plek waar de boot ons bracht heette de "manta spot". Zoals de naam aangeeft kun je hier als je geluk hebt manta roggen spotten. Manta roggen zijn echt ontzettend groot en, ookal zijn ze niet gevaarlijk, wij vonden het prima om ze van 5 meter afstand te kunnen bewonderen. Het was ontzettend gaaf om ze te zien! (Ja we hadden dus geluk, hebben er zelfs 3 gezien!) De rest van de trip bleven we geluk hebben; we hebben meerdere malen dolfijnen gezien, een inktvis, een octopus, opnieuw heel veel vissen en super mooi koraal.
Als je ooit in Indonesië bent raden wij zeker aan om op de gili's of hier op nusa lembongan te gaan snorkelen, want het is zeker iets om niet te vergeten!

Liefs

• 27 Maart 2014 - 22:43

Marianne Snelleman :

Ha evie ha meisje wat een belevenissen zeg ben blij dat je het zo leuk hebt! Groetjes uit stavenisse en tot na de vakantie nog veel plezier het laatste stuk xx

• 28 Maart 2014 - 23:51

Henk Loman:

Nou, we hebben foto's gezien van de manta roggen, Evie! Op de telefoon van Linda. Indrukwekkend hoor en prachtig tegelijk! Blijf lekker genieten van de mooie natuur en het heerlijke weer!
    Hartelijke groet, Henk Loman