Week 2 - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Evie Lodder - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Evie Lodder - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Evie

07 Maart 2014 | Indonesië, Gili Trawangan

Wauw, alweer ruim anderhalve week geleden sinds we thuis weggingen. Het is bizar dat we bijna op 1/3 van onze reis zijn, 2 weken al bijna voorbij, maar aan de andere kant voelt het alsof we al veel langer weg zijn van huis. We hebben tot nu toe een paar hele gave dingen van Bali en de gili eilanden gezien. Soms missen we de Nederlandse stadjes met pleintjes en terrasjes wel, want veel meer dan één lange winkelstraat met heel veel verkeer hebben we in stadjes hier nog niet gezien.

Vorige week zijn we tot zaterdag in Ulu Watu gebleven. We zijn die donderdag overdag naar Pedang Pedang beach geweest, een strand omgeven door rotsen en bomen en drukbezocht door apen en zwerfhonden. 'S avonds waren we uitgenodigd door mensen van ons hotel om mee te gaan naar de Ulu Watu tempel. Dit is een tempel op een hoge klif (het uitzicht was echt supermooi). We kregen er een rondleiding en vervolgens hebben we een vuurdans bijgewoond. De vuurdans werd gedanst door mannen bij zonsondergang; heel mooi en bijzonder was het!

Zaterdag hebben we een dagje doorgebracht in Sanur, vooral als tussenstop. Het strand van Sanur was mooi maar de stad zelf was erg druk en chaotisch. Zondag zijn we doorgegaan naar Ubud en daar sliepen we in een spa&resort midden in de rijstvelden. Vanuit Ubud kon je heel veel activiteiten ondernemen; we hebben het monkeyforest bezocht, een cyclingtour gemaakt door de rijstvelden en we zijn naar een elephantpark geweest. Donderdagochtend werden we opgehaald en zijn we naar Padangbai gebracht, voor onze overtocht van Bali naar Gili Trawangan. Gili Trawangan is het grootste Gili eiland en er zijn hier veel mensen van rond onze leeftijd (wij blijven meestal de jongsten). De stranden zijn echte bounty stranden en het is heerlijk ontspannen hier. We gaan volgende donderdag hier weer weg en dan gaan we naar Lombok maar voor nu hebben wij het hier nog wel naar onze zin :)

Liefs en groetjes!

• 07 Maart 2014 - 09:10

Linda:

Wow, een week op die bountystranden daar? Wat heerlijk. Ik heb even op Google 'afbeeldingen' de Gili eilanden bekeken en ik zag een soort paradijsje. Geniet ervan meiden!! xxxxxxx Linda

• 07 Maart 2014 - 10:01

Yvonne:

Geweldig en geniet er maar van xxx

• 07 Maart 2014 - 16:04

Joke:

Hoi Evi en vriendin, wat een leuk verslag, genieten maar jullie, ben benieuwd naar de foto's straks. groetjes Jos en Joke

• 08 Maart 2014 - 00:33

Cockey:

Geniet er maar van hoor meiden en leuk om te lezen dat jullie t goed hebben. Dikke kus

• 08 Maart 2014 - 05:57

Paula Hagenaars:

Wat heerlijk om te lezen,ben nl nét terug uit Bali!Zou zo wéér gaan!
    Geniet meiden geniet! En groet Indonesië van mij!:-)
    Liefs van Paula

• 08 Maart 2014 - 19:32

Thea En Piet :

Hai Evi en marlot,
    Leuk om weer wat te lezen van jullie..nouuuu dat is wel genieten hoor. Ja, ik me voorstellen dt de tijd vliegt. Nog heeel veel plezier, genieten,lekker eten daar hè. Zonnen en luieren en mooie tempels bekijken, zeker??? Liefs .piet en thea

• 09 Maart 2014 - 04:48

Aart:

Ga snel even kijken op de kaart. Jullie foto's laten zien dat het heerlijk moet zijn daar :-) heel veel plezier meiden !!!

• 09 Maart 2014 - 12:47

Henk:

Klinkt als prachtig, Evie en Marlot! Ik dacht dat ik ooit met Tuvalu mijn geografische kennis van eiland benamingen en locaties volledig had. Maar na het lezen over de eilanden die jullie bezoeken ga ik toch wel twijfelen...... Genieten jullie er in elk geval volop van om daar te mogen zijn!